Made From Scratch

by DJ DX

/
1.
So Simple 02:42
DJ DX - So Simple Yo, you know the streets keep calling, and these feens keep snorting, Police on the beat so walk the streets with caution, Look at Mike Brown, he was gunned down in Missouri! And all around the world, you keep hearing the same story, Look at Walgreen's rest in peace, Santiago, Forget a model you know this song ain't a novel, I hit the lotto, off of Casio tracks, Spitting facts, Real rap, i guess i brought it all back, Boom bap and claps, i put my heart in my scratch, that's why I'm trying to change the world, before we all collapse, perhaps before i snap, relax and start thinking, We waste money all year on smoking and drinking, Look at the precincts, they teach us, schools and jails, but when a murder is committed who denies us bail ? 25 years away and all you see is a cell, and sat part world, you don't receive no mail - DJ DX [Verse Two] Straight from the mental I'm spitting these flows on instrumentals, credentials, no need to write, don't need no pencil, but if you, come at my squad then it's an issue, this life, has treated me trife, it's just so simple, Dear momma, look at my life, look what I've been through, sinful, drugs and crimes, it's so forgetful, My mind is deep into time, i gotta grind, i shine, haters still hate cuz i arrived, lies i put 'em in rhymes then i shall die, but NY stop smoking that Ly, you know u high, goodbye good riddance, my whole life was written, Rappers trying to spit facts but they lacking tradition, Hip-hop made me a known public figure, but white supremacists, still calling me nigger!!! First you get the money, then you earn respect, yeah I'm balling but i spit it like a season vet -
2.
Ninja of Rap 03:19
Ninja of Rap DJ Madden Yahway Music, Dirty Fingaz, Ooh that sounds right, Let me hear that kick Dirty, DX you ready? Hip-Hop ..... DJ DX [Verse One] Check the new style my flow is versatile, sub zero or scorpion, I'm spitting like reptiles, I'm shutting this game down you heard it verse for verse, cuz the flow so sick, you gonna need a nurse, put my name in a song, your girl pull of her thong, i whip my pipe out, she said my penis to long, i got her hook to the sex like it's methadone, I'm one of the hottest MCee's on this microphone, spitting rounds on these clowns like I'm Al Capone Jersey City, New Jersey is the danger zone, came out of Kearny and met madden my first day home, forget the gimmicks, the lyrics and this music business, cuz Def Jam been Def ever since Russel Simmons, I want the women the world and everything in it, I feel timid by the minute, Don't ask how we did it, but like biggie said, You know the sky is the limit - DJ DX [Verse Two] I want a million unaccounted just for my children, cuz a nigga stack more bricks then project buildings, what am i feeling? man I'm deep in my feelings, blood stains on the wall, dam look the ceiling, hip hop became soft, so i became a villain, cut from a different cloth i might be sicilian, just hold on Ra-Iyania I'm about to sign for millions, if i shall die, don't cry, take care of all of your siblings, I know you grew up in the PJ's seeing hallway dealings, hallway killings, now flip the money to billions, i bars for days like a correctional felon, we started from the bottom now the fans is yelling, i bought so many Jay's that they think I'm reselling, and I'm never off beat, who the heck are you telling? Cannabis for men so you know how I'm smelling! Bouncers wanna pat us down but we still bring the L in! DJ Madden [Verse Bridge] I murder the beat, man i murder the flow people screaming our name everywhere that we go, we got Jerz on lock for five years in a row, and even Johnny Depp know, man we about to blow, 400k sold man we next to gold, I'll bring terror to your squad, like pun and fat Joe, shout out to white wisdom, she across the globe, so sit back and relax it's the Yahway show!-
3.
You Don't Stop DJ DX [Verse One] Man, I'm still parking lot pimping, been addicted to music since i was an infant, gotta thank my momma and my poppa for the blues, If it wasn't for them i wouldn't know what to choose, done lost a few off of that gangsta lean, look how many bloods and crips wanted to bang on me, cuz I'm major league, and independent son, don't get it twisted young, I'm from the 201, Sinatra use to sing here, they still call it the slums, out in Camden they can't call 911, bums asking for change, people acting all strange, these events wouldn't occurred if we lived back in the days, before the term turned up, it was hip-hop hooray, my people stop the violence, bow your heads and pray! - DJ DX [Verse Two] Look we all struggle so we hustle, it's the only way to make it out the jungle, coming up in Jerz, i use to hustle on the curbs, I've done lost a lot of friends so I'm lost for words, and the only to speak is on these hip-hop beats, calling me a fraud dog homie that ain't me, I survived 7 years down in BTP, it's been r.i.p since meaty streets, who ever murdered him, i hope they living 6 feet deep, i got my back against the wall spitting sweet sixteen's, so follow your dreams, and conqueror the world, racist remarks shouldn't stop us at all, take a look at Donald Sterling, he was destined to fall, I'm young black and proud and i support the poor! -
4.
Tape Pop 03:03
Tape Pop Beast Mode Billy [Verse One] This shit is kind of funny how, i hear these niggas talking reckless when they get up on these records, but entertaining that ain't no where on my check list, I'm some where plotting, on a move to get a check in, or that paper stack, or whatever, bottom line, on the road to me getting these dollar signs, i will pay not a mind, dig me, don't let me stop the process of you sticking to your grizzly, what the fuck i even care, what you be talking about I'm busy! Boss status, That type of nigga you go to see to put that job app in, surrounded by wild trees like a log cabin, I came with 3 bad biddies and they all ratchet, and they all Latin, and we all smashing, camera lens, but understand, i ain't at all lacking, i always got my music blasting, riding down the block, as i let my beats knock like ...... - DJ DX [Verse Two] I'm a lyric enforcer that crossed the border, i do rap shit for my son and my daughter, I didn't take no offers from these label exec's so fuck a 360 deal, my nigga we up next, ill est flow on the planet, y'all hear me i am the best, i went hustling sess to endorsement checks, my nigga i am the truth i can't settle for less, all i want is some Grammies and a couple of plaques, music changed my life but it brought some stress, everyday was a struggle it was all a test, I'm on the road to riches, my niggas i am so blessed, i don't have time for bitches, don't have time for niggas, i got my eye on my money, for the love of my children, "niggas" , before my tape popped i was running the buildings, You saying that u balling? you ain't touched a million! you cooked the shit wrong, what the fuck are you doing?!!! -
5.
Don't Worry 03:34
Don't Worry They don't know the life that i lived They don't know the life that i lived DJ DX [Verse One] Ever since i came out the fetus of my mother Edith I've been asking Jesus for grievance, with my heart and soul, I'm exposed and i know I'm suppose to do better, but when you grow up in the hood, and you don't have leverage, u don't ask questions, you just do what you do, rob and steal, then hit the block and hustle for real, I never killed but i will aim that steel if you ever try to take a meal from my family, that's word to daddy and nanny, Oh my God i miss y'all, I'm down here in the physical world trying to stay strong, hold on ill be there soon, this whole world is doomed, with followers and liars, we need more profits and scholars, I'm tired of this garbage, the pilot done ran out of mileage, I'm stuck on this island, but I'm still striving, I'm totally honest, i put that on my daughter Ra-Iyania, so who's lying? Not me so please stop crying! - DJ DX [Chorus] Don't worry, Don't worry to my kids, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my mother, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my fans, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to God Don't worry it's gonna be alright They don't know the life that i lived They don't know the life that i lived DJ DX [Verse Two] Life is not a game so don't play it like Wii in the streets my friends lost they life because of beef, and jealousy, they envy in my city without a cause, maybe I'm the next big, pun, or shakur or maybe I'm wrong? let's go I'm ready to rock n roll, my goal is to counter blow and hit them with this magic flow, i can't stop cuz i been through it all, when i was homeless the government wouldn't give me support, i was taught to talk when you have to, this is my battle, lyric for lyric, God in spirit, no subliminal disses, but listen this is a message not a text about sex, my life is more important, then an abortion, come on you played yourself, how many kids you done killed? Ma you need some help, 7 times in 10 years, that's a known fact, and one thing i know is that God won't forget about that - DJ DX [Chorus] Don't worry, Don't worry to my kids, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my mother, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my fans, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to God Don't worry it's gonna be alright They don't know the life that i lived They don't know the life that i lived They don't know, They don't know, They don't know They don't know about me, They don't know ....... They don't know about me, They don't know about me, They don't know about me ...... Don't worry, Don't worry to my kids, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my mother, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to my fans, Don't worry it's gonna be alright Don't worry, Don't worry to God Don't worry it's gonna be alright
6.
Bond 03:18
Bond DJ DX[Intro] I knew since the first time i saw you, . . That you were something special, but if it's destined to be, then let it be. DJ DX[Verse One] My life is a dream, Damn, i can see the future, I never knew i would live this long to be a producer, let's talk about losers and relationships, I met this, woman at my job, she's Caucasian and mixed, ever since we laid eyes, she's been feeling the kid, but on different note ma, i got plans to get rich, only if , she knew about all the places i lived, the things i did, and all the drugs that i slung, it's where I'm from, I'll never betray it, it's who i am, I'm stuck in the lab, it's past 2 am, this is for my friends and my family, dreams of winning Grammy's, but foreign parts of the world still don't understand me. Chorus Call My Name How Deep is our bond ? Call My Name Ride or Die Chic Call My Name Had to put on you Call My Name How Deep is our bond ? DJ DX[Verse Two] Damn i fell in love and almost lost my soul , the woman of my dreams came and took me out of my zone, I felt so alone, but she barely knew, and the cards is telling me, she met a lot of dudes, that just wanted to screw, I'm not mad at you, u just wont open your eyes so you can see the truth, I'm not trying to disrespect you, get with you, then neglect you, them other guys never proposed nothing special, I'm blessed from the heavens, and so are you! Our lives is looking just like Deja Vu, Every time i see u, you should come closer, so i can reach over to give u my number! Ugh huh - Chorus Call My Name How Deep is our bond ? Call My Name Ride or Die Chic Call My Name Had to put on you Call My Name How Deep is our bond ? DJ DX[Verse Three] First off lets keep it real and talk about how, you couldn't acknowledge me but u love my style. is it my clothes, is my kicks, is it my hair , life was unfair , i was far from rich! You cant say that you're real when you ain't been through shit, i been gave up on love ! i cant deal with this, I'm just wasting my time with these lunatics, cut the foolishness and let me grab on your hips, sit back relax and watch romantic flicks, all i ever wanted was companionship, you played your role and i played the script, this love is Titanic i cant abandon ship! Chorus Call My Name How Deep is our bond ? Call My Name Ride or Die Chic Call My Name Had to put on you Call My Name How Deep is our bond ? Call My Name How Deep is our bond? Call My Name Ride or Die Chic Call My Name Had to put on you Call My Name How Deep is our bond ?
7.
Mother, mother Everybody thinks we're wrong Who are they to judge us Simply cause we wear our hair love They make me wanna holler the way they do my life, Yeah They make me wanna holler the way they do my life, This ain't living, This ain't living, Nah nah baby, this ain't living, no no no no, Yo, You can't tell me I'm hip you cant tell me I'm hop people dying everyday, they getting killed on they blocks,You got blacks in the streets that like to stand and watch, while another black man gets recorded and shot, show no love for these pigs cuz we hate crooked cops, this whole thing that you seeing was predicted by PAC, we tired of banging on these doors, it's time to brake these locks, so the system cant blame us for not having a lot, Y'all done corrupted our culture and everything we created, then y'all sit back and laugh at black entertainment, sick of being famous I just wanna meet Jesus, cuz down here on earth there's no more black leaders, just a bunch of fake preachers and a whole lot of deceivers, Its time to say peace like the poor righteous teachers, lord show some grievance for this revolution war, is blacks and puerto ricans down for the same cause ?! They make me wanna holler the way they do my life, Yeah They make me wanna holler the way they do my life, This ain't living, This ain't living, Nah nah baby, this ain't living, no no no no, This ain't about race so forget the competition, we live in a world with corrupted politicians, look at the way we living, we all playing the victim, its time to unite, lets go against the system, cuz killing one another wont help us raise our children, if morals brought money, then we all would have millions, we are all civilians just living in the ghetto, Its either sell drugs, grip the chrome, bust the metal, it took Freddie to die for yall to do something, when Treyvon died man yall ain't do nothing, Eye for an eye, so lets kill that man, If you don't have an idea then its George Zimmerman, and fuck the white house, Obama's the middleman, he never brought change all he did was bring pain, Hilary up next, this shit is just a game, but all this anger made the people go insane! - They make me wanna holler the way they do my life, Yeah They make me wanna holler the way they do my life, This ain't living, This ain't living, Nah nah baby, this ain't living, no no no no, DJ DX (Verse Three) Ugh, Heart of a lion, the eye of a panther, why is blacks in the streets, dying quicker then cancer?! This black on black crime is not the answer, They killed Mike Brown, he even had his hands up! They choked Eric Garner, he was cuffed in hand cuffs, They popped Jordan Davis he was parked in a red truck, They killed Rekia Boyd where there were no cameras, They shot Oscar Grant, so its time to stand up, No!!! Listen, forget the food and stamps, all we want is justice and freedom on the land, so fuck the police and the Klu Klux Klan, The gangs came together just for the black man, Dam, you see we suffering in poverty, all you do is lie and fuck up, the economy, but where is the equality for all nationalities? But you call us thugs for looting and rioting! -
8.
Shining Stars DJ DX [Verse One] Dear dad i hope you glad, from heaven i see you smiling, look at your first born, he got away from doing violence now i use my talent, some days is just a challenge, but i remain the same in someways, i move in silence, I'm honest, I'm Robert I'm real I'm not a fraud, I'm in the studio all night long, making song after song, i put this rap shit on my mom, i swear to God I'm a get on, to perform and rock big crowds all night long, am i wrong or am i right? Show a sign from the sky, my eyes done seen it all, I've done been through every storm, I went from Belmont to Cator sleeping on concrete floors, but I'm stronger and clever then ever, i can now rap better, throw me any kind of letter, ill turn it into a hit, like a dope feen on the corner trying catch a fix, one way or another, I'm on the road to getting rich, and I'm done with selling clips and bricks, I'm here to win - DJ DX [Verse Two] Momma let me tell you how much i love you, remember the past, when we slept on the floor and didn't have no cash, pops was locked up, i didn't have no dad, but I'm grateful even tho times was bad, i commend you for staying strong, you been through storms, you got off of drugs and left the streets alone, a single parent trying to raise 3 boys, in one home, no phone no cable just a black and white TV, Keith left for Queens, then i move in with nanny, uncle Gary held us down, that's what you call family, but understand me through your trials and all your ups and downs, God felt your pain and took away your cries, that's why i strive in this world that we live in, it's either jail or prison or locked behind a solid wall, i can't give up now, I've done, came to far, i was raised a foul way, but y'all are my shining stars - DJ DX [Verse Three] When you died i didn't know what to do, i was lost in the zoo, walking the streets of New Jeruz, all alone, writing poems in my dome, i didn't even have a home, or a plate or a pillow, i was crushed like ground zero, but I'm suppose to be a hero to my entire generation, this might sound sacred, but this whole world is wasted, through wars and manipulations, politics is just designed to try to manipulate us, I'm dangerous cuz I'm the latest rapper to keep it real, and my heart is so concealed, but on the real this is the way i feel, I grew up playing with crack, all i knew was moving packs, the streets made me a felon, i can vouch for that, but perhaps i didn't have much coming up, my pops was in a cell, and mother snorting coke, we was dead broke we had bills to pay so i started pushing rock off of MLK! -
9.
Twerk it 02:50
Twerk It [Verse 1: DJ DX] I got this chic In Moscow I got this chic in Kiev I got this Chic in the A she from New Orleans and she nasty we smashed in the Taxi when I'm in New York she give me head in the back seat I love the way she grabs me mommy got a fatty she whispers in my ear why your hair so nappy ? baby don't ask me you should ask Maxine you know i like coffee I'm up like Caffeine Just for this last scene we can make it happen hit up money madden to roll up that dragon why you got your clothes off? when you re into fashion! I love the way you twerk when you on that Thug Passion - aye ... [Chorus: DJ DX] You said you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only come around at the first of the month twerk it twerk it I see you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only came around at the end of the month [Verse 2: DJ DX] I got this chic in Boston got this chic in Cali I got this chic from Tijuana hollering Ya Tu sabe!!! Oye mommy Yo soy suave tranquilo Suelta Te pelo vamos Al pi so listo beast mode she know the G code she loves the way i flow cuz i represent the east coast all my niggas breath smoke all my niggas weed toke when I'm in the club she back it up like a speed boat! Damn! I know this girl named Quana I know this girl named NY I know this girl named Lana twerk it twerk it I know this girl named Mary and she act like a virgin but she far from Madonna! [Chorus: DJ DX] You said you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only come around at the first of the month twerk it twerk it I see you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only came around at the end of the month [Verse 3: DJ DX] I know this chic named little I know this chic named red and word on the block they don't like to give head but they take sudafed just to stay high but little do they know man I'm playing with there mind i ain't dealing with no nickles man I'm dealing with some dimes! they in it for the bread so i stay on my grind but shorty got to ride she don't care about pride she even banged out with this chic from Riverside I'm surprised how she slipped into the club popping bottle after bottle and she chilling with the thugs she said she wanna show me love so she whispered in my ear that she wanna fall in love. DJ DX - Twerk It [Chorus: DJ DX] You said you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only come around at the first of the month twerk it twerk it I see you looking for a thug when you chilling with your girls with ballers in the club twerk it twerk it You said you wanna fall in love but you only came around at the end of the month

about

DJ DX releases his third official studio album entitled "Made From Scratch" featuring DJ Madden. The album consists of 10 tracks with great storytelling, phenomenal production, and turntablism.

Special thanks to all the collaborators on this project who made this possible. Casiomusik, Dirty Fingaz, Pasha Neoncia, Elisey Maslov, Viktor Khmel, Band music, Afrobeats, Amber Madera and Y.L!

Shining Stars Official Video: youtu.be/00V8Q92N5Ig

So Simple Official Video: youtu.be/sqIUE0M54VE

Album Cover
The Ricans

For production and licensing inquiries contact:
musicdjdx@gmail.com

credits

released August 28, 2015

DJ DX, DJ Madden

license

all rights reserved

tags

about

DJ DX Jersey City, New Jersey

Turntablist, lyricist, songwriter, record producer.

contact / help

Contact DJ DX

Streaming and
Download help

Report this album or account

If you like DJ DX, you may also like: